بانک فایل های ادبیات · آگوست 13, 2021 0

تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی -دانلود فوری

تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی

دانلود تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی , دانلود فوری تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی ,  تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی کامل و قابل ویرایش

تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی , تحقیق درباره شعر کهن , تحقیق درباره شعر نیمایی , تحقیق درباره مقایسه شعر کهن با شعر نیمایی , تحقیق درباره مقایسه شعر کهن با شعر نو , تحقیق در مورد مقایسه مضمون شعر کهن و شعر نو , شعر نو چیست ,,,

تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی

تحقیق-درباره-مقایسه-مضمون-یابی-شعر-کهن-با-شعر-عصر-نیمایی فهرستعنـــــــوانصفحهمقدمه1فصل اول: شعرکهن(کلاسیک)2هویت و جایگاهممتاز شعر در فرهنگ ایرانی2انواع شعر فارسی2شعر کلاسیک2تاریخچه شعرکلاسیک فارسی3انواع شعر کلاسیکفارسی4سبک های شعرکلاسیک فارسی5گونه ها و جریانها در شعر کلاسیک فارسی5فصل دوم: شعر نو(نیمایی)6زبان شعر نو(نیمایی)6گذری بر ابهام درشعر نو7ابهام7تأثير فرهنگ مردم و مسايل تاريخي و اجتماعي بر شعر نيمايي7زبان شناسي در شعر نو از ديدگاه نيما7فصل سوم: مقایسهرودکی و نیما ( شعر کهن و نو)8نتیجه گیری14منابع و مآخذ15 مقدمهشعر سنتی فارسی، عبارت بود از موضوع های ذهنی و كلی، با اطلاعات ادبی از پیش آماده و معلوم، در قالب معین و محدود. دراین گونه شعر، به طور عموم، زمان تاریخی و تقویمی وجود نداشت، لذا كاركرد آن به سبب كلی‌گرایی همواره همه زمانی و ذهنی بود.شعر سنتی بازتاب‌دهنده ی زندگی واقعی نبود، نتیجه ی استحاله ی زندگی در ذهن بود، لذا نیازی به كلمه های واقعی نداشت.نزدیك به یك سده ی پیش، در جریان جنبش تجددخواهانه در ایران ـ كه نتیجه ی گسترش روابط تجاری و فرهنگی ایران با غرب بود ـ در كنار دگرگونی‌هایی اجتماعی،‌ شعر نیز دگرگون شد، از كلی‌گویی‌های كلیشه‌ای و ذهنی درآمد و به گونه‌ای بازتاب‌دهنده زندگی شد.پیشگامان تحول شعر در ایران از مبارزان سیاسی آن سال ها بودند. آنان دست كم با یكی از زبان‌های فرانسه، روسی و یا تركی آشنایی كافی داشتند.نخستین شعر نو را ابوالقاسم لاهوتی در سال ۱۲۸٦ هجری شمسی دو سال پس از پیروزی جنبش تجددخواهانه ی مشروطیت سروده بود. او نظامی و مردی عاصی بود كه پس از كودتایی نافرجام از ایران به شوروی گریخته بود و بعدها در آن سامان نیز درگذشت.نخستین نظریه‌پرداز شعر نو تقی رفعت بود. او در تركیه ی عثمانی درس خوانده بود و از نزدیكان رهبری حزب دموكرات آذربایجان بود. او به دنبال شكست جنبش آذربایجان و قتل رهبر این جنبش در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی خود را کشت.ولی بانی شعر نو نیما بود. نیما در مدرسه ی زبان الیانس تهران درس خوانده بود و از این طریق با فرهنگ و ادبیات غرب آشنا بود. برادرش از كمونیست‌های معتقد بود كه به شوروی سابق رفته و در آن جا ناپدید شده بود، و اگر چه آرای ادبی نیما متأثر از نظام فلسفی برادرش بود، ولی سرانجام دردناك زندگی برادرش، اعتمادش را از سیاست و زندگی سیاسی سلب كرده بود. او وارد زندگی سیاسی نشد، و فرصت یافت، طی چهل سال، به آرای ادبی اش سر و سامان دهد و شعرهایی بیافریند كه سنگ بنای شعر نو ایران شود. نخستین شعرهای نیما تقریبن دو سال پس از خودكشی تقی رفعت منتشر شد. از نوشته‌های نیما معلوم نیست كه او تقی رفعت را می‌شناخته یا نه، ولی سرنوشت برادرش كافی بود كه او با روی گردانی از رویارویی آشكار با حاكمان، شعرهایش را هم از نخست در لفافی از سمبل ها و استعاره‌ها و تمثیل‌ها بپیچد.    فصل اولشعر کهن (کلاسیک) شعر یا چامه یکی از کهن‌ترین گونه های ادبی و شاخه‌ای ازهنر می‌باشد. شعر یک گونهٔ ادبی است که در آن از زیبایی‌های سطح و فرم زبان، بیان هنریاحساسات، و تکنیک‌های خاص بهره گرفته می‌شود.هویت و جایگاه ممتاز شعر در فرهنگ ایرانیهویت و تاریخی که شعر در حوزهٔ کهن و گستردهٔ زبان و فرهنگ فارسی و در ایران دارد، با هویت و دیرینگی این هنر والا و پرتأثیر در بسیاری از فرهنگ‌ها و کشورهای دنیا، نظیر شعر در زبان انگلیسی، تفاوتهای بنیادی دارد. تأثیر و تاکیدی که فارسی‌زبانان و ایرانیان بر زیبایی وزن و مفهوم شعر داشته‌اند، تقریباً کم‌نظیر است. در حالی‌که ترجمهٔ شعر، بخش اعظمی از این ظرافت را از بین می‌برد و تقریباً تنها زیبایی‌های مفهومی را باقی می‌گذارد، شهرت شعر فارسی در جهان قابل ملاحظه است. مولانا جزو معروفترین شعرای دنیا می‌باشد و به نقل از بی بی سی، در سالهای گذشته محبوب‌ترین شاعر در آمریکا بوده است و این محبوبیت شگفت‌انگیز در حالی رخ داده است که زمان زیادی از ترجمه‌های قوی از کارهای او به زبان انگلیسی نمی‌گذرد. خیام هم از دیگر شاعرانی است که شهرت جهانی دارد. تاثیری که حافظ، شاعر معروف ایرانی، بر یوهان ولفگانگ گوته گذاشته است و دیوانی که این شاعر آلمانی با الهام از حافظ سروده است جای بسی تامل دارد. شعر فارسی کاملاً بر فرهنگ‌ها و زبان‌های مجاور شامل شبه قارهٔ هند و زبان‌های عربی و ترکی تاثیر گذاشته است.انواع شعر فارسیدر زبان فارسی شعر به دو نوع اصلی طبقه بندی می‌شود: شعر کلاسیک (یا کهن) و شعر نو.شعر کلاسیک فارسیشعر کلاسیک یا کهن فارسی به صورت کنونی قدمتی بیش از هزار و صد سال دارد. این گونه شعر کاملاً موزون بوده و وزن آن بر پایه ساختاری است که عروض نام دارد. ساختار اوزان عروضی برپایهٔ طول هجاهاست.و هر مصراع به قالب هایی تقسیم می شود که هجاها باید در آن قالب ها قرار گیرند.و تفاوت شعر هجایی با شعر عروضی در وجود همین قالب هاست که شعر هجایی در قالبی قرار نگرفته و بر اساس هجاهای مصراع ساخته می شود.تاریخچهٔ شعر کلاسیک فارسینخستین نمونه‌های به دست آمده از شعر در ایران، پیشینه‌شان به روزگار زرتشت پیامبر و سروده‌هایش در گاهان می‌رسد. این سروده‌ها به گویش گاهانی از زباناوستایی است. همچنین از دوران پهلوانی (اشکانی) منظومه‌هایی – مانند ایاتکار زریران (یادگار زریران) و درخت آسوریک – به زبان پهلوی اشکانی در دست است. افزون بر این نمونه‌هایی از شعر (ترانه‌های خسروانی) به زبان پهلوی ساسانی یافت شده‌است. سروده‌ها و اشعار مانوی به فارسی میانه (پهلوی ساسانی و اشکانی) نیز در نزد اهل فن اهمیتی به سزا دارد. لیکن اجماع علمای فن بر این است که وزن هیچکدام از این اشعار عروضی نیست، بنابراین این اشعار با شعر امروزی فارسی تفاوتی بنیادین دارند. نخستین شاعران فارسی‌سرا (مراد از فارسی در اینجا فارسی دری و در مقابل فارسی میانه است) در دربار یعقوب لیث صفاری پدیدار شدند. اگر چه نمونه‌هایی از شعر به زبان فارسی دری، پیش از این دوران وجود دارد، ولی بررسی آنها مشخص می‌کند که در زمان سروده‌شدنشان شعر فارسی هنوز قوام نیافته‌بود، چرا که وزن آنان به طور مطلق عروضی نیست. در اینجا نمونه‌ای از اینگونه اشعار (که تعدادشان انگشت شمار است) می‌آوریم. این قطعه شعری نگاشته‌شده در آتشکده کرکوی واقع درسیستان است:فُرخته باذا روشخُنیده کرشسپِ هوشهمی برست از جوشاَنوش کن می‌انوشدوست بَذآگوشبَذآفرین نهاده گوشهمیشه نیکی کوشکه دی گذشت و دوششاها خدایگانابآفرین شاهیمحمد سگزی و بسام کورد از نامهای چند تن از سرایندگان دربار یعقوب است.مرحله بعدی شکل‌گیری و تکامل شعر کهن فارسی در وارود (ماوراء النهر) و خراسان اتفاق افتاد. علت آن بیش از هر چیز پشتیبانی فرمانروایان ایرانی‌نژاد سامانی از زبان فارسی بود. در این روزگار شاعران بزرگی چون رودکی سمرقندی، شهید بلخی و دقیقی بلخی پدیدار شدند.فردوسی، بزرگ‌ترین حماسه‌سرای ایران، نیز اواخر این دوره را درک کرد.

دانلود فایل

تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی -دانلود فوری

 

به بزرگترین بانک دانلود مقاله پاورپوینت نمونه سوال پرسشنامه پایان نامه  و پیشینه و فایل های گرافیکی خوش آمدید 
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم

شماره پشتیبانی سایت آی پی پی تی  09214087336

دانلود تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی

دانلود تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی

دانلود تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی

دانلود تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی

دانلود تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی

دانلود تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی , دانلود تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی , دانلود تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی , فایل تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی , قابل ویرایش تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی , پکیج تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی,  تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی , فایل تحقیق درباره مقایسه مضمون یابی شعر کهن با شعر عصر نیمایی

خرید ساعت مچی  دانلود آهنگ جدید  فروشگاه اینترنتی کفش  دانلود پاورپوینت آماده  دانلود مقاله